Blije baby

Therapeutische massage voor
b
aby's en kinderen

Voor baby's en kinderen tot ± 8 jaar bestaat er een uitgebreid arsenaal aan therapeutische massagetechnieken die ingezet kunnen worden bij verscheidene klachten zoals oa :

​

• Verteringsproblemen (braken, reflux, diarree, constipatie, buikpijn)

• astma

• eczeem

• verkoudheid, chronische hoest, neusloop, oorontsteking

• doorbraakpijn van de tandjes

• slaapproblemen

• onrust

• ADHD, autisme

​

Tijdens een eerste consultatie wordt door middel van een intakegesprek bepaald welke technieken het meest geschikt zijn voor uw kindje.  De massagetechnieken worden, indien gewenst, ook aan de ouders uitgelegd, zodat zij de behandeling thuis op regelmatige basis kunnen geven en nauw betrokken zijn bij de effectiviteit van de therapie.

Hoe jonger het kind, hoe sneller de resultaten. Kinderen reageren over het algemeen snel op de behandelingen.

Ook zonder specifieke klachten zijn baby’s en kinderen welkom voor een algemene gezondheidsmassage die de weerstand ondersteunt.

​​

! Het is belangrijk dat het kind ook opgevolgd wordt door een arts. Kindertuina is niet ter vervanging van reguliere geneeskunde, enkel ter aanvulling.

​

Een greep uit de lopende onderzoeken:

​

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9446667/  Pediatric Tuina for functional constipation in children: study protocol for a randomized controlled trail

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9702080/ Pediatric tuina for allergic rhinitis in children: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9905798/ A systematic review with meta-analysis: Traditional Chinese tuina therapy for insomnia

kindertuina

Tui Na voor baby's en kinderen